Шаблоны холодных писем, которые работают (пока)

Внутри вас ждет:

- 32 предложения и строки, которые можно сгенерить в Clay.

- 19 шаблонов с персонализацией

- фоллоу апы на все случаи жизни

Цель этой статьи - поделиться лучшими "шаблонами" и AI-сообщениями, которые мы используем для клиентов. Я пишу "шаблоны" в кавычках, потому что по-прежнему считаю, что лучшее сообщение - это то, которое вы бы отправили после 10 минут исследования. Подробно писал об этом в доке “в поисках Message Market Fit”.

Назначение этих шаблонов - иметь заранее продуманные цепочки, чтобы нам не нужно было думать о структуре шаблона в целом и можно было сосредоточиться на тестировании value props.

Шаблоны разбиты на первые касания и последующие письма. Я заметил, что короткие цепочки работают лучше всего, и лично для меня, если кто-то несколько раз напоминает о себе вхолодную, это лишь напоминание о том, что я уже заигнорил их. Поэтому мне нравится отправлять письмо, следить за ответом в той же ветке, отправлять новое письмо и снова следить за ответом в той же ветке.

Фоллоу-апы не обязательно должны быть связаны с первыми письмами, и если они связаны, я это отмечу.

Во второй половине документа я также добавлю все персонализации, которые мы можем сгенерировать с помощью собранных данных или AI, чтобы вы могли комбинировать шаблоны с кастомным контентом, который подходит вашему офферу.

Вы заметите, что я не добавил сабджекты к шаблонам. Это потому, что, на мой взгляд, темы должны выглядеть так, как будто они были отправлены коллегой или клиентом, без обмана. И они должны быть не длиннее 4 слов, а лучше всего 2-3 слова. Тут пост с кучей subject lines, которые мы используем.

Стандартный шаблон цепочки

Этот шаблон стал одним из наших самых используемых благодаря его универсальности для любого оффера. Его ограничение в том, что если вы продаете людям, которые все занимаются одним и тем же (например, вертикальные услуги или SaaS для спортивных федераций), он не будет лучшим вариантом, и вы поймете почему.

Email 1

Hey {{first_name}} – {{recency waterfall or relevance based first line}}

{{Messaging to be tested}}

Specifically, I think it could help you {{AI generated line about how this company could use it based on what the company does and the prospect’s role}}

If we could help you {{messaging to be tested}}, would that be useful to you?

Signature

P.S. {{AI generated analogy}}

Email 2

Hey {{first_name}} – I’d have to imagine you didn’t leave {{past company}} stoked to worry about {{problem}}.

{{Messaging to be tested}}

No need to hop on a call, could I send a video of how it works?

Signature

P.S. Or feel free to tell me to pound sand…

Email 3

Hey {{first_name}} – let me know if {{full name of employee 1}} or {{full name of employee 2}} would be better to speak to about this.

I had 3 ideas about how we could specifically help over at {{Company_name}}.

{{Idea 1}}

{{Idea 2}}

{{Idea 3}}

Do any of these look like a fit we could discuss with your team?

Лидмагнит

Самый мощный тип имейла. Сначала думал не включать его в список, потому что для них обычно нет шаблона. Если вы предлагаете лид-магнит, письмо обычно пишет само себя. В итоге включил, потому что уверен, что каждый должен предлагать лид-магнит, так как с них конверсия очень высокая.

Email

Hey {{first_name}} – I saw {{something relevant to your message}}.

We help companies achieve {{results}}.

But I’d never expect you to believe me without giving you something first.

I made you a {{resource}} and I wondered if you’d let me know if it was useful and then maybe we could chat?

В стиле Josh Braun

Josh по-прежнему остается одним из моих любимых авторов по написанию холодных писем. Вот как он обычно подходит к составлению первых касательных писем

Email

Hey {{first_name}} – {{relevant first line}}

{{poke the bear question}}

We’re helping companies like {{case study company_name}} achieve {{outcome}} in {{timeframe}} without {{no good rotten thing}}.

Would this be something you’re looking to solve as well?

В стиле Patrick William Joyce

Patrick William Joyce - замечательный копирайтер, и он любит делать то, что мне очень нравится в качестве "паттерн-интеррапта”

Email

Hey {{first_name}} – are there any discussions internally re:{{thing you help them do}}.

We’re helping companies like {{company_name}} achieve {{outcome}} in {{timeframe}} without {{no good rotten thing}}.

Is this a priority over at {{company_name}}?

Here Goes Nothing

Это письмо нацелено на очень непринужденное чтение, которое, даже без использования персонализации, выглядит так, будто его отправили лично.

Email

Subject: here goes nothing

Hey {{first_name}} – I know I’m just a rando from LinkedIn so I’ll keep it quick.

We’re helping companies like {{case study company_name}} achieve {{outcome}} in {{timeframe}} without {{no good rotten thing}}.

What proof could I send you to earn a call with you?

Максимально короткое письмо

Цель этого письма, как следует из названия, быть максимально коротким.

Email

Hey {{first_name}} – shortest email you’ll receive all day. If someone could help {{insert how you help}} would that be useful?

В стиле Oren Klaff

Определенно не для слабонервных. Орен Клафф, как известно, любит помещать всё сообщение в тему письма и практически ничего в его текст.

Email

Subject: Would you like to chat re: {{outcome}}

Hey {{first_name}} – whole question is in the subject line. Let me know if you’d like to connect.

Отсылка к колледжу / универу

Email

Subject: {{3-5 words about a unique event at the college}}

Hey {{first_name}} – I figure you get emails like this all the time so I wanted to be quick.

We’re helping companies like {{case study company_name}} achieve {{outcome}} in {{timeframe}} without {{no good rotten thing}}.

Is solving {{problem}} a priority over at {{company name}} recently?

Signature

P.s. I noticed you went to {{college}} and have heard the {{event}} is pretty popular. I wanted to make a subject line that would stick out in your inbox.

Креативные идеи

Email

Hey {{first_name}} – I was on the site and saw how you help {{AI generated mission}} and I had some ideas for you.

Have you thought about doing or doubling down on any of these things?

{{Idea 1}}

{{Idea 2}}

{{Idea 3}}

The reason I ask is because we help companies {{insert how you help}}.

Would it be useful to discuss executing any of these ideas?

Другие похожие шаблоны

Quick Outcome Based Email

Hey {{first_name}} – {{relevant first line or fall back line}}

If I could help {{insert messaging about how you help}}, is that something you’d be interested in hearing more about?

Quick Case Study Email

Hey {{first_name}} – {{relevant first line or fall back line}}

I recently just helped {{case study company}} accomplish {{outcome}} and I think we could do something similar for you.

Could I show you how it works?

Company Founding Story

Hey {{first_name}} – {{relevant first line or fall back line}}

We started {{your company name}} because {{tell a little bit about your founding story}}.

Today, we’ve helped companies like {{case study}} achieve {{result}}.

If we could help you do the same, would that be useful?

Аутрич по местным малым бизнесам

Competition Email

Hey {{first_name}} – {{competitor 1}} or {{competitor 2}} seem to be the closest choices customers can choose between from what I can see on Google Maps.

Are you thinking about ways to make the choice easier for those customers?

We’re helping companies like {{company_name}} achieve {{outcome}} in {{timeframe}} without {{no good rotten thing}}.

Would this be something you’re looking to solve as well?

Their Reviews Email

Hey {{first_name}} – I saw the great review {{name}} left about {{AI summary of review}}.

Are you thinking about ways to keep the great reviews coming?

We’re helping companies like {{company_name}} achieve {{outcome}} in {{timeframe}} without {{no good rotten thing}}.

Would this be something you’re looking to solve as well?

Получаем фидбек

Иногда, пытаться сразу забукать встречу сложно, когда вы даже не знаете, что сказать людям. Вот несколько шаблонов, которые помогут справиться с этим.

Jed Mahrle Feedback template

Hey {{First}},

Let me preface this by saying I’m not trying to sell you anything.

I was hoping to get some feedback from you as someone I would normally sell to…

I’ve started to build the sales team here at Posthog. We’re a competitor of tools like X, Y, and Z - I’m sure your team uses one of those.

I’m genuinely curious what - if anything - would it take to for you to consider an alternative?

Any feedback would be massively appreciated.

Cheers,

Media Template

Subject: request for quote from {{first_name}}

{{first_name}} – we are speaking with other {{leadership type}} leaders and were curious if we could get a quote.

No call is necessary we just had two questions

{{Question intended to actually ask their opinion that could be interesting for others in your industry.}}

{{Question intended to see if they have a problem you might be able to help solve.}}

We are looking to share answers from you and your peers anonymously in a report we are gathering together for the market.

Any response would be appreciated!

Фоллоу апы

В основном это просто идеи, но каждая кампания имеет свою версию последующих писем. Имейте в виду, что потенциальный клиент не ответил на ваше первое обращение, и вам стоит попробовать другой value prop. По возможности, также, смягчите ваш CTA.

3 пункта о том как помогаем

Нравится этот, так как можно копнуть глубже и разложить подробно ваш value prop.

Hey {{first_name}} – to add some more context, here’s how we achieved {{outcome}}.

Item 1

Item 2

Item 3

Would it make sense to connect about this?

Ссылаемся на коллегу

Hey {{First_name}} – I rolled the dice reaching out to you or {{other employee name}}. Let me know if this falls under you or if I should reach out to them.

Персонализированные предложения, которые мы используем

Это то, что больше всего интересует фаундеров. Я разделю их на предожения, которые можно масштабировать для любого лида, у кого есть профиль в LinkedIn, и строки, которые требуют наличия какого-либо триггера и не применимы ко всем.

Некоторые из них используют AI. Некоторые просто используют собранные данные. Я постараюсь указать, какие именно. В основном все эти строки можно создать в Clay.

Company Mission Summary

I saw how you help people {{mission of what they do}} and wanted to reach out.

Title + Time in Role

Noticed you’ve been the {{title}} for about {{time}} years and figured you were the right person to reach out to.

Title + Company Mission + Job Description from LinkedIn profile

I figured you were the right person to reach out to considering {{AI generation of an explanation based on their LinkedIn profile}}.

Recommendation Call Out

Saw the recommendation {{recommender name}} left about how you {{summary of what the recommendation said}}. Kudos!

LinkedIn Post Call Out

Saw your linkedin post about {{summary of what their post was about}}.

Previous Company call out

I figured you didn’t leave {{previous company}} stoked to worry about {{boring problem you solve}}.

Company analogy

A good way to think about us is the same way you help people {{how they help}}, we help {{how you help}}.

Reviews scraped from Google/Yelp/G2/etc.

Saw the review about how you {{Ai summary of review}}.

Case Study mention

I saw on the site that you’ve created success for companies like {{Case Study}}.

Web traffic

I know similar web isn’t perfect but they said you had around {{number}} visitors per month.

Average order value for ecommerce brands

I was looking at your site and it looked like an average order is about {{value}} considering if someone purchased {{item(s)}}.

Find a page where they mention something and send the link

I noticed on your site you mention {{keyword}} on this page: {{insert link}}

See where they rank on Google Organic

I did a search for {{relevant keywords}} and saw you were ranked {{rank}}. {{Comment that changes based on their rank}}.

See if they are running Google Ads

Noticed you’re bidding on keywords like {{insert keywords}}.

See if they are running LinkedIn or Facebook ads

I saw your ad about {{insert ad summary}}.

Technology call out

I used the BuiltWith chrome extension on your site and noticed you had a history of using {{tech}}.

Leverage People Also Viewed Section

The LinkedIn algo pushed me to your profile after I was researching {{People also viewed name 1}}’s profile and then again from {{People also viewed name 2}}’s profile so I wanted to reach out.

New promotion or new job

Noticed you recently took over as {{title}}.

Open Job

Noticed you’re hiring for a {{title}}.

Open Job and Job description keyword search

Noticed you’re hiring for a {{title}} and the job description mentioned {{keyword}}.

Open Job and Job Description Analysis by AI

Noticed you’re hiring for a {{title}} and it looked like this person would be responsible for {{responsibility}} considering the job description said {{quote the job description}}.

Summarize a company LinkedIn Post

Saw the company posted recently about {{ai summary}}

Summarize Company News

Saw the recent news about {{ai summary}}

Local Restaurant Call Out

Noticed on LinkedIn you’re based in {{location}}. If we connect, I’d be happy to buy you lunch at {{local popular restaurant}}!

Google Ratings call out

Noticed on Google maps the 4.8 star reviews you all have

Review Call out

Noticed on Yelp the review {{person name}} left about {{AI summary of review}}.

Local business phone number call out

I was about to call {{phone number}} but figured email would be easier.

New Leadership Hire

I noticed on LinkedIn that {{new leader hired}} recently joined the team and I’m sure they have a lot of new goals for your team!

Competitor Call Out

I was doing some research and {{source}} told me that people often compare you to {{competitor}}.

College Popular event

Noticed you went to {{college}}, do you ever have time to go back for the {{popular event unique to school}}.

Call out if someone has never held a role before

I did some research on LinkedIn and it looked like this is the first role you’ve been a {{title}} before. Kudos!

Dynamic Image or Meme sending

Можно динамически изменить картинку или мем и подставить туда данные лида.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Подписывайся на тг канал - https://t.me/becheetah

И пиши Федору, если хочешь больше лидов!

11
11
Начать дискуссию